Tento text (a několik na něj navazujících) je snahou o vyjasnění pojmů a současně také varováním před krásně znějícími, ale falešnými proroky všeho druhu…
Původ slova „vzestup“ je nejasný a starobylý
Nejen v New Age komunitě je „vzestup“ velmi populární slovo, používané k popisu mnoha různých zážitků a procesů. Budeme si pro účely úplného pochopení definovat „vzestup“ v co nejširší míře.
Ve svém jádru je „vzestup“ poznáním, že jsme více než jen fyzické tělo a že naše vědomí je mnoha-vrstvý multi-dimenzionální „vnímatel“ nebo „pozorovatel“ » který je odlišný od těla a který může „vzestoupit“ do nefyzických dimenzí. Tento vzestup není nutně posmrtná zkušenost nebo proces, ale může začít kdykoliv je jedinec probuzen nebo aktivován.
Když už zmiňujeme nefyzické dimenze, řekněme že to je sice časté vyjádření, ale není úplně přesné… ve skutečnosti je všechno a všichni v této realitě jen projevem základní božské energie! Pro skutečné a úplné gnostické pochopení naší reality je tohle fundamentální Poznání, viz např. »
„Víra“… nebo přesněji znalost „vzestupu“ sahá zpět do velmi daleké doby starověku. S konceptem „vzestupu“ souvisí také tzv. „prvotní hřích“ nebo „pád“ spolu s tzv. „vykoupením“, které má být nápravou ono prvotního „pádu“ — jak učí mnoho náboženských směrů. Podle nich lidé „padli“ do fyzického těla, do hříchu, do temnoty, do nevědomosti a jsme vykoupeni nějakou formou milosti — Kristem, Bohem, Duchem atp. Milost vykoupení je aktivací, probuzením nebo znovuzrozením. Při následování této aktivace jsme si stanovili směr k duchovním destinacím vyšších vibrací, čistšímu stavu a stavu lásky a harmonie.
V našem gnostickém prvním kroku dáme prostor klasickému popisu od Abdrushina:
4. Vzestup
Vy, kteří usilujete o Poznání,
nezaplétejte se do sítě,
ale staňte se vidoucími [tzn. vědoucími].
Podle věčného zákona zatěžuje vás nezměnitelná nutnost odpykání a nemůžete ji nikdy setřásti na jiné. Jaké břímě jste si uložili svými myšlenkami, slovy a skutky, to nemůže z vás sejmouti nikdo jiný, než opět vy sami! Uvažte, že jinak by byla Božská spravedlnost jen prázdným zvukem a s ní také všechno ostatní by se rozpadlo v trosky.
Proto osvoboďte se! Neváhejte ani hodinu a stanovte této nutnosti odpykání cíl a konec! Poctivé chtění k dobrému, k lepšímu, jemuž se dostává větší síly hluboce procítěnou modlitbou, přináší spásu!
Pozn. redakce: Když Abdrushin mluví o odpykávání, tak tím má zcela jistě na mysli fungování tzv. zákona karmy, který Kristus vtipně popsal výrokem „jak zaseješ, tak sklidíš“ »
Bez poctivého, pevného chtění k dobrému nemůže nikdy nastati odpykání. Stále bude si nízké ve vás dodávati samo sobě vždy novou potravu k dalšímu svému trvání, což opět bude vyžadovati nové odpykání a bude tak pokračovati bez přestání. Toto stále se obnovující odpykávání objeví se vám jako jediná nepravost nebo utrpení. Je to celý řetěz bez konce, který se stále znovu navazuje ještě dříve, než předcházející články se mohly uvolniti. Tu není pak nikdy vykoupení, protože je tu stálý požadavek odpykávání. Je to jako řetěz, který vás drží přikovaného k zemi. Při tom je veliké nebezpečí, že to půjde ještě hlouběji. Vy všichni, kteří jste dosud na tomto světě, vzchopte se proto konečně k dobrému chtění. Dříve, než podle vašich pojmů budete na onom světě! Při stálém a trvalém dobrém chtění musí nastati konec všemu odpykávání, protože ten, kdo chce dobro a působí k němu, neposkytuje již nové potravy pro novou nutnost odpykání. A tím nastává osvobození, vykoupení, které jedině dovoluje vzestup ke Světlu. Dbejte této výstrahy! Není pro vás jiné cesty! Pro nikoho!
Tím však nabývá každý jistoty, že nemůže býti nikdy pozdě. Jistě je tomu tak tehdy, když se jedná o jednotlivý čin, protože ten je nutno odpykati a odčiniti. Ale v tom okamžiku, kdy se zasadíte vážně o snahu k dobrému, stavíte mezník na konci svého odpykávání. Buďte jisti, že tento konec pak jednou nadejít musí! A tím začne váš vzestup! Pak můžete radostně přikročit k odčinění všeho minulého. Co vás pak ještě potká, děje se k vaší spáse a přibližuje vás hodině vašeho vykoupení a osvobození.
Chápete nyní cenu mé rady, abyste s veškerou silou započali s dobrým chtěním a čistým myšlením? Abyste od něho nikdy neupouštěli, ale ulpěli na něm s veškerou touhou a veškerou energií? Ono vás povznese! Změní vás i vaše okolí! Uvažte, že každá pozemská dráha jest jen krátkou školou a že odloučením těla nenastává pro vás konec. Budete trvale žíti nebo trvale umírati! Trvale požívati blaha nebo trvale trpěti! Kdo má za to, že pozemským pohřbem je pro něho vše vyrovnáno a odbyto, ten nechť se obrátí a jde svou cestou. Tím chce oklamat jen sebe sama. S hrůzou bude pak státi před Pravdou a bude muset nastoupit svou cestu utrpení! Jeho pravé já, zbavené ochrany těla, jehož hutnost je obklopovala jako zeď, bude pak přitahováno stejnorodým, které je obklopí a pevně sevře.
Vzmužení se k opravdovému chtění dobra, které by ho mohlo osvobodit a povznést, bude pro něho mnohem těžším, ba po dlouhou dobu vůbec nemožným, protože podléhá jen vlivu svého okolí. Toto okolí však nemá v sobě žádné podobné světlé myšlenky, která by ho mohla probudit a podepřít. Je mu dvojnásob trpěti tím, co sám si vytvořil.
Proto je v záhrobí pro něho pak vzestup mnohem těžší než v těle na zemi, kde putuje dobro vedle zla. To umožňuje jen ochrana pozemského těla, protože pozemský život je školou, ve které se každému „já“ poskytuje možnost vývoje podle jeho svobodné vůle. Proto se konečně vzchopte! Ovoce každé vaší myšlenky dopadá na vás zpět, zde i tam. Vy je musíte požívati! Této skutečnosti nemůže uniknouti žádný člověk. Co je vám platno skrývati před ní hlavu do písku jako pštros? Dívejte se přece skutečnostem směle do tváře! Tím si vše jen ulehčíte. Zde můžete jíti rychleji kupředu! Začněte! Ale s plným vědomím, že staré musí býti vyrovnáno. Nečekejte jako mnozí pošetilci, že štěstí hned na to spadne vám okny i dveřmi do klína. Snad musí mnohý z vás uvolniti ještě ohromný řetěz. Ale kdo proto váhá, škodí jen sám sobě. To mu nemůže býti nijak uspořeno a z něho sňato. Váháním si vše jen ztěžuje a snad na dlouhou dobu znemožňuje. Mělo by mu to býti vzpruhou, aby neváhal ani hodinu. Vždyť prvním krokem začíná teprve žít! Blaze tomu, kdo se vzmuží. Článek za článkem bude to pak z něho spadávat. Může se řítit vpřed obrovskými skoky, přemáhat s jásotem a díky poslední překážky. Osvobozuje se!
Kameny, které před něho jeho dosavadní nesprávné působení nastavělo jako zeď, která musela překážet jeho postupu, nejsou snad nyní odstraněny pryč. Naopak jsou před něho pečlivě pokládány, aby je poznal a přemáhal, protože musí vytvořit vyrovnání všech chyb. Ale s úžasem a obdivem vidí záhy lásku, která vládne kolem něho, jakmile jen ukáže dobrou vůli. Cesta je mu usnadňována s něžnou šetrností tak, jako ji dítěti při prvních krůčcích usnadňuje matka. Jsou-li věci v jeho dosavadním životě, jež ho potají lekaly a kterým by byl dal raději usnout, … ocitne se neočekávaně těsně před nimi! Musí se rozhodnout a jednat. Je k tomu nápadně tlačen a přikován. Odváží-li se pak prvního kroku v důvěře ve vítězství dobrého chtění, rozváže se osudný uzel, on jím projde a je ho zproštěn.
Ale sotva je usmířena jedna vina, přichází k němu v jakékoliv formě jiná, jako by se rovněž dožadovala usmíření. Tak pukají po řadě obruče, jež ho tísnily a tlačily. Je mu tak lehko! A tento pocit lehkosti, jak mnohý z vás jistě již jednou zažil, není žádný klam, nýbrž účinek skutečnosti. Duch zbavený tlaku stává se lehkým a vznese se do výše podle zákona duchovní tíže. Vznese se do oné oblasti, do níž podle své lehkosti patří. Tak musí to jíti stále vzhůru, vstříc vytouženému Světlu! Zlé chtění stlačuje ducha dolů a činí ho těžkým. Dobro však nese ho vzhůru.
Veliký Mistr Ježíš ukázal vám již k tomu prostou cestu, vedoucí neomylně k cíli. Je hluboká pravda v prostých slovech: „Miluj bližního jako sebe sama!“
Tím dal klíč ke svobodě a ke vzestupu.
Jak to? Protože neochvějně platí: Co konáte pro bližního, konáte ve skutečnosti pro sebe! Pro vás samotné! Neboť podle věčných zákonů neomylně vše se k vám vrací, dobré i zlé, zde nebo tam. To přijde! Proto je vám tím ukázána nejprostší cesta, jak máte chápati krok k dobrému chtění. Svému bližnímu máte dávati svým způsobem, povahou, bytostí! Ne snad nutně penězi a statky. Pak by byli nemajetní vyloučeni z možnosti dávání. A v této bytosti, „v dávání sebe“, ve styku s bližním, v ohledu a úctě, jež mu dobrovolně nabízíte, spočívá „milování“ o němž mluvil Ježíš. Je v něm i pomoc, kterou tak bližnímu poskytujete, protože on nabývá tím schopnosti ke změně sebe sama a k dostoupení své výše. Tak může i zesílit.
Ale zpětná záření takového jednání ve svém zvratném působení nesou vás rychle vzhůru. Jejich přispěním dostává se vám stále nové síly. Šumným letem lze vám spěti ke Světlu…
Ubozí blázni, kteří se ještě mohou ptát: „Co tím získám, odložím-li tak mnohou zvyklost a změním se? Je to snad obchod, který se má uzavřít? A kdyby získal jen jako člověk o sobě, jako takový v povznesení své bytosti, stálo by to již za to. Ale je to nekonečně více! Opakuji: Počátkem dobrého chtění staví každý zároveň mezník na konec své nutnosti odpykávání, kterému uniknout nemůže nikdy. V tomto ohledu nemůže nikdo zakročit za něho. Svým úmyslem staví tedy nutnosti odpykávání dohledný konec. To je hodnota, kterou nemohou vyvážiti všecky poklady světa. Tím se odpoutává od obrovských řetězů, které sám si trvale ukovával. A proto vzhůru z oslabujícího spánku! Nechť nadejde konečně probuzení!
Pryč s opojením, které přivádí k domněnce, že vykoupení Spasitelem stalo se průvodním listem, na který smíte bezstarostně po celý život holdovat svému „já“, jen když na konec stanete se věřícími, obrátíte se a loučíte se se zemí ve víře ve Spasitele a jeho dílo! Jste blázni, když očekáváte od Božství takové bídné, kusé a neúplné dílo! To by znamenalo pěstovati zlo! Myslete na to a osvoboďte se!
Takže jaký je skutečný smysl našeho života v těle na Zemi?
A co je pravým významem vzestupu, který můžeme zrealizovat jen sami na sobě? Můžeme sice ostatním pomoci, ukázat Cestu, pokud o to stojí, nicméně nikdo nemůže spasit jinou duši — každá jedna to může udělat jen sama za sebe. To vše pochopíte, poznáte-li konečně sami sebe!
Archetypální popis tohoto procesu můžete najít např. v autentické první křesťanské teologii od Origena » nebo např v ragauianově podání zde »
Navazující Abdrushinovu informaci o roli pohlavní síly, sexuality, mužské a ženské energie ve vztahu k duchovnímu vzestupu naleznete na tomto odkazu: http://www.ragauian.cz/62-pohlavni-sila-na-ceste-k-duchovnimu-vzestupu-sexualita-puberta-klicova-role-kristovske-lasky-neni-zadna-duchovni-dedicnost-ve-svetle-pravdy/
Abdrushina jsem poslouchal na you tube a zní to dobře a pravdivě, snad jenom útoky na rozum…rozum máme, tak proč ho vylučovat.
Narazil jsem tam ovšem na Bytostné a popravdě netuším jak k tomuto přistoupit.Bylo zde na webu povídání o astrálních rovinách tak snad tam by to mohlo dobře pasovat.
Abdrushin žil v době kdy okultizmus byl celkem velká moda, já netuším co je tam dobře a co zle, nerad bych něco zlého aktivoval z nevědomosti.
Můžete prosím pomoci?
rada je jednoduchá… nepřistupovat k tomu… bytostní u Abd-ru-shina jsou totéž co u mě živlové bytosti… na více místech zde na webu o nich poměrně podrobně píšu… tyto bytosti tvoří běžně i člověk… svojí myšlenkou a citem formuje na astrální rovině bytí energetické bytosti nadané určitou inteligencí, které získávají sílu a charakter podle síly a charakteru daného jedince, který je tvoří… tvorba těchto bytostí probíhá i nevědomě, u tvorby vědomé hovoříme o živlové magii… každopádně u tvorby bytostí negativně zaměřených vůči jinému člověku nebo lidem jde o karmickou záležitost, kdy člověk sám sobě vytváří karmu… je důležité si uvědomit, že člověk vždy tvoří na určité astrální rovině, která má vyšší nebo nižší vibrace… a tady se uplatňuje ještě jedna velmi nepříjemná vlastnost těchto bytostí… tvorba ať už vědomá nebo nevědomá člověkem sobeckým, málo duchovně vyvinutým, probíhá na nízkých rovinách astrálu… rovněž myšlenky nepřátelské vůči okolí, světu i lidem, dávají vznikat takovýmto nízkým astrálním bytostem… a tady narážíme na to, že i astrální bytosti již vlastní ego v podstatě identické s egem lidským… není žádného divu, vždyť i lidské hmotné tělo je vlastně tvořeno živly, čili živlovými energiemi z nejhrubší astrální, v tomto případě pozemské matérie… a ego je u bytostí nízkého astrálního světa pěkná sviňa… může vést /a také často vede/ u nevědomé tvorby a zejména pak u tvorby vědomé k vzájemnému, pro lidskou bytost v inkarnaci v podstatě skrytému souboji, kdy ego této nízkovibrační živlové bytosti se snaží ovládnout ego lidské bytosti, která ji stvořila, a získat nad ním převahu… pokud získá převahu ego astrální bytosti nad slabým nebo nějak právě oslabeným egem lidské bytosti, ovládne ji a taky s ní manipuluje… dochází pak k projevům toho, kdy ono ego nízké astrální bytosti prostě donutí svého tvůrce ke stálému posilování energetiky sebe sama jako oné astrální bytosti a protože se jedná o bytosti nízkého astrálního světa, tedy bytost negativní povahy, nutí lidskou bytost ke stále dalším projevům myšlenkové či emocionální negativity, které jí /oné živlové bytosti/ slouží k doplňování vlastní živlové energie… v podstatě se v případě ovládnutí vlastní vytvořenou živlovou bytostí jedná o slabší případ ovládnutí démonem… jak se to projeví v životě daného člověka, v životě jeho rodiny a blízkých lidí, jistě nemusím popisovat… když magii, pak jen pod pečlivým vedením toho, kdo to umí… rozdíl mezi bílou a černou magií je minimální: záleží na to, zda je cit a myšlenka při magické práci vedena duchem nebo egem… jak ale zjistíte vy, zda ten, co se vám nabízí jako učitel, to skutečně umí, tedy pracuje veden svým vlastním duchem?… stojí to za to riziko?..
Děkuji za hlubší vysvětlení.
Vnímám to tak nějak podobně a kde nemám jistotu, tak do toho nejdu.Víte to bylo vlastně u mě na úplném začátku cesty, kdy ve 14 letech se mi dostal do ruky sešitek Okultizmus od dr.Damona, přečetl jsem pár stránek a říkám dobře, mi ale hledáme něco jiného, jiný kalibr, mi hledáme chlapíka kterému se říkalo Ježíš Kristus.
Já jsem astrál bral už jako duchovno, ale bral jsem ho v uvozovkách jako nízké duchovno, rozum a logika mi říká, že tam najdu více negativa než pozitiva a proto jsem od toho odešel, myslím že vědoucí a vidoucí jsou mnohem, mnohem výše.
Ovládnutí démonem, ano ale Kristus říká miluj svého bližního.Ovládnutý démonem dokáže systematicky ničit život desítkám lidí.Jeho Já je stejné jako moje, ale malé já posednutého démonem nedávám a ani ho dávat nechci. Vypůjčil jsem si tedy berličku Buďte procházejíci… a to by šlo.Procházím, nesoudím a ani neřeším.
Děkuji.
Slovo „procházející“ má také úžasný ekvivalent… „neulpívající“… „Nesuďte abyste nebyli souzeni“ — ano i to geniálně pravil Ježíš Kristus.
MIMOCHODEM, důležité upřesnění…
Tu část „JAKO SEBE SAMA“ právě církev systematicky ignoruje a potlačuje… a to je právě ta část, která vede k původnímu Kristově učení o tom, jak „udělat ze dvou jedno“ a „získat sílu pohnout horou“… viz Tomášovo evangelium. Jenom tam naleznete PRAVÉHO KRISTA »
A toto církevní potlačení právě úzce souvisí i s oním Abdrushinovým útokem na „rozum“. Cítím, že to lze doplnit jinými slovy takto: Protože když milujete NEJEN svého bližního ale i SEBE SAMA, vede vás to k většímu důrazu na cítění a emoce… a následně k harmonické vyváženosti jin-jang, mužské a ženské energie » Právě emoce jsou velmi úzce spojeny s jinovým vědomím těla.
Sám za seba hovorím, že som nečítal nič lepšie ako Abdrushinove Posolstvo. Až teraz zisťujem, že veľmi podobne hovoril aj Órigenes. Obaja scenzúrovaní, obaja s podobnými názormi.
Ak ste na toto prišli svojim vlastným pozorovaním, tak dávam klobúk dole. Abdrushin to vo svojom Posolstve definuje prakticky rovnako, ak keď používa iné výrazy, súvislosti sú rovnaké.
Abd-ru-shinovy informace pocházejí ze stejných zdrojů jako ty moje… a obojí odráží v pozemských podmínkách co nejlépe vyjádřenou pravdu o tom, jak to všechno vlastně tady a tam je… a obojí přímo organicky navazuje na informace přinesené Kristem… souvislosti pochopíte, když se si u mne na webu najdete statě zabývající se tím, co mají společného Kristus, Abd-ru-shin a Syn člověka… skutečně existují tři božské energie prostupující světy… tedy energie lásky, čistoty a spravedlnosti /viz trojjedinost boží, tři sloupy kabaly/… do k tomu připraveného lidského těla Krista v dané chvíli sestoupila energie Lásky… Abd-ru-shin je nositelem energie Čistoty… Syn člověka /Duch svatý/ je v lidském těle nositelem energií Lásky, Čistoty i Spravedlnosti… tak je to jednoduché…
Niektoré z môjho pohľadu podstatné témy chápete inak ako Abd-ru-shin. Neurazte sa prosím, cítim to tak, že v týchto „polemikách“ ostávam pri Abd-ru-shinovi. Spomeniem len v skratke tie, ktoré som si povšimol. Duálne duše resp. oddeľovanie mužskej časti od ženskej sa podľa Abd-ru-shina deje zriedkavo, ale stáva sa to. Myslím, že u Vás je to popísané, ako by to malo byť pravidlom. Tri energie Božské nie sú v spomenuté vôbec (opravte ma ak sa mýlim), no a tiež kto je kto v Božskej trojjedinosti je iné ako u Vás. Prosím neberte môj príspevok ako výčitku, sám seba považujem za hľadajúceho cestu späť, ako niekoho kto musí prejsť ešte dlhú cestu. Inak povedané nie som ten, kto si je Pravdou istý. Úprimne Vám želám nepremeškať žiadnu príležitosť ku vzostupu, ako seba tak i druhých.
Neurazte sa prosím Pavol, ale Abdrushinovi chybí nejvyšší KRISTOVO POZNÁNÍ, on za to nemůže, Tomášovo evangelium bylo pečlivě utajováno.
Abdrushin je pouze předskokan. To říkám jako člověk, který jej uznává a pečlivě studuje.
Pokud chcete (slovy Krista) „vejít do Království Otce“, potřebujete si ke znalostem doplnit, prostudovat a procítit Tomášovo evangelium »
Toto jsou skrytá slova, která řekl živý Ježíš, a která zapsal Didymos (dvojče) Judas Thomas.
Tomáš 1. Juda Tomáš řekl: „Kdo nalezl výklad těchto slov, nezakusí smrt.“
Tomáš 70. Ježíš řekl: To, co máte v sobě, vás zachrání, když to vytvoříte sami ze sebe. Jestliže to v sobě nemáte, pak vás to, co v sobě nemáte, zahubí.
Tomáš 48. Ježíš řekl: Když dva spolu uzavřou mír v jednom domě, pak mohou říci hoře: „Pohni se“, a ona se pohne.
http://www.ragauian.cz/vznik-noveho-zakona-kym-byl-pisatel-tomasova-evangelia-muzeme-mu-verit/
http://marcion.sourceforge.net/nag-hammadi-library/tomasovo-evangelium.html
na podobné vstupy jako je váš se těžko odpovídá… tenhle web má k dnešnímu dni necelých tisíc článků za posledních snad deset let… texty na sebe navzájem navazují, doplňují se a vytváření určitý obraz reality tohoto stvoření… znalost Abd-rushinova díla byla ve své době nedílnou součástí toho, na čem jsem své poznání toho, co jest, stavěl… ale byla jen jedním z mnoha zdrojů, ze kterých jsem čerpal… tím klíčovým a dnes už po dvaceti letech hledání v podstatě jediným zdrojem, ze kterého čerpám, je jeden, který vám s určitostí nic neříká a samozřejmě ani říct nemůže… protože tím je moje vlastní intuice, poznání, které schází konkrétně do lidské bytosti v inkarnaci jménem Pavel Karpeta ze zdrojů mimo tuto realitu, z určitého místa vlastní dislokace mého „Já“ na hoře poznání… a z vlastní zkušenosti vám mohu říci, že toto místo dislokace „Já“ lidské bytosti na tzv. hoře poznání je přísně individuální záležitostí a je charakteristickým znakem každého lidského jedince… jiné je u vás a u mne, ale stejně tak jiné je i u mne a u Abd-ru-shina… aniž bych hodnotil, kdo víc a kdo míň, kdo dál a kdo výš… spokojím se jen s tím konstatováním, že neexistují dva lidé, jejichž zdroj poznání by byl identický se zdrojem poznání jiného člověka a je nutné se smířit s tím, že v poznání dvou lidí vždy budou rozdíly, mnohdy markantní… je proto těžké reagovat na připomínky člověka, jehož vlastní „Já“ má nutně jinou pozici na hoře poznání a který se navíc, bohužel, seznámil jen s nepatrným zlomkem mého toku informací, o který se dělím s vámi s ostatními čtenáři… pokusím se vám však vyhovět a dát do placu alespoň několik stručných poznámek…
K vaší poznámce /cituji/: My sme predovšetkým duchovné bytosti, hmotné si len prepožičiavame na potrebnú dobu… zejména to predovšetkým je tam zdůrazněno nesprávně celé takto napsáno je to hrubě zjednodušené… v rubrice Dvě cesty a Dualita lidského bytí zde na mém webu najdete řadu informací, o kterých není u Abd-ru-shina prakticky ani zmínka… je to zcela jiný pohled na to, jak má člověk žít, aby naplnil krédo svého života zde na Zemi… brát s souladu s Abd-ru-shinovým přístupem pobyt na Zemi jako nutné zlo, kdy naším jediným úkolem tady je se nijak neposkvrnit, abychom mohli odejít do zpátky Nebe tak, jak ho většina jeho příznivců vnímá, je z mého pohledu chybné a zcestné… takovýto postup je totiž nereálný… klíčovým odstavcem jeho díla /čímž nechci nijak zlehčovat to ostatní, co na téměř tisíci stranách svého, samozřejmě dosud svými tzv. žáky necenzurovaného základního díla napsal/ je onen odstavec z článku
http://www.ragauian.cz/kapitola-z-knihy-oskara-ernsta-bernhardta-poselstvi-gralu-ve-svetle-pravdy-nazvana-syn-cloveka-jezis-oznacil-prichod-syna-cloveka-jako-posledni-moznost-zachrany-a-odkazo/
ve znění /opět cituji/: „Ten, kdo věří v Syna Božího a jeho slovům a tyto v sobě učinil živými, tedy nese je v sobě ve správném výkladu a jedná podle nich, nepotřebuje samozřejmě vyčkávat na zaslíbeného Syna Člověka, protože tento nemá přinést nic jiného, než totéž, co přinesl již Syn Boží. Avšak podmínkou při tom je, že slovům Syna Božího skutečně porozuměl, a nelpí tvrdošíjně na bludné [církevní] tradici. Připoutal-li se někde na bludy, pak nemůže dokončit svůj vzestup, dokud neobdrží objasnění, které zůstává vyhrazeno Synu Člověka, protože omezený lidský duch není sám schopen oprostit se z ovíjejících se rostlin, které nyní Pravdu neprodyšně přebujely.“
Seznamte se v tomhle článku s mým výkladem této stati tohoto významného proroka minulého století a snad vám to mém vztahu k Abd-ru-shinovi napoví mnohem více, než je to, co z vašich řádků zatím cítím… viz vaše konstatace /opět cituji/: Napísal som to veľmi zjednodušene, najlepšie je prečítať si celú knihu… já vás chci ujistit, že ano, čítal som tú knihu, a nie len jeden raz…
K vaší poznámce /cituji/: Duálne duše resp. oddeľovanie mužskej časti od ženskej sa podľa Abd-ru-shina deje zriedkavo, ale stáva sa to. Myslím, že u Vás je to popísané, ako by to malo byť pravidlom. Tri energie Božské nie sú v spomenuté vôbec (opravte ma ak sa mýlim), no a tiež kto je kto v Božskej trojjedinosti je iné ako u Vás. K tomu jen jediné: pokud budu chtít pochopit teorii relativity a k obrazu toho, co o ní říkají ti, kteří jsou toho znalí, použiji jediného článku třeba na Novinkách nebo I-dnes, asi neudělám pro své poznání maximum… vy přesto podobné postupy používáte tam, kde se jedná o nesmírně závažnější otázky lidského bytí… prosím, buď se seznamte s mými pohledy na věc v širším kontextu, nebo mi radši své připomínky už nepište… nebudu mít čas ani sílu na ně reagovat…
Dovolte mi poznámku k Abdrushinově útoku na „rozum“… cítím velmi silně, že on měl při té kritice na mysli právě nevyvážený stav jin-jang, kdy daný člověk užívá jen logiku.
Nebo jinak řečeno stav, kdy přední mozek (původně užitečný nástroj duše k fungování v této realitě) se stane pánem duše… stav věcí se převrátí naruby, kdy mozek začne používat člověka jako nástroj ke svým cílům. Stav kdy se vytratí srdce alias opravdová kristovská láska.
Abdrushin celkom určite neútočí na rozum ako taký. Dáva mu vo svojich výkladoch len správnu váhu. Zjednodušene hovorí, že by nemal vládnuť nášmu pozemskému bytiu. Rozumom, ako nástrojom ktorý je hmotný, môžeme spoznávať hmotnú časť stvorenia, nie však to, čo stojí nad ňou (jemnohmotné, bytostné, duchovné). My sme predovšetkým duchovné bytosti, hmotné si len prepožičiavame na potrebnú dobu. Sám Abdrushin jasne hovorí, že by sme rozum mali rozvíjať, no nie dávať ho na prvé miesto, dávať ho vyššie ako cit, ktorý pochádza z ducha. Napísal som to veľmi zjednodušene, najlepšie je prečítať si celú knihu. Audio na internete je žiaľ už z posmrtného zámerne scenzúrovaného vydania, v ktorom sú už zanesené nepresnosti. Pred týmito zásahmi Abdrushin varoval a dopredu zdôrazňoval, že nesmú nastať.
Ano, cítím to velmi podobně, a jak jsem napsal nedávno » je to o vyváženosti jin-jang polovin naší duše. Toto nejvyšší Poznání a přitom velmi jednoduché vyjádření o tom „jak udělat ze dvou jedno“ z ORIGINÁLNÍHO Tomášova evangelia Abdrushin ještě neměl k dispozici, ještě nebylo znovuobjeveno »
Jinak podle všeho, toto je čistý správný překlad: https://nakladatelstviplamen.cz/
Děkuji za široké a vyčerpávající komentáře
Myšlen je vědecký „rozum“ a přístup k poznání Univerza, jsa zakončen vědeckou myšlenkou že vesmír v podstatě Boha ani nepotřebuje.No nic…
Chtěl jsem se ještě zeptat na Váš názor na výklad Tomášova evangelia panem Marešem, kde je vkládán i vhled dr.Hawkinse a stupně vědomí.
https://rozpravy.cz/_files/200000249-9d4699e410/Tom%C3%A1%C5%A1ovo%20evangelium.pdf
Děkuji za odkaz na knihu, pořídím ale později, protože se prokousávám skrze vhled Rigdena Djapo a je to celkem dost obsáhlé.:-)
Jinak co se týče výše uvedeného mezi ragauian.cz a Absrushinem, tak já souhlasím a cítím to podobně jako Ragauian.Jde totiž cíleně do duše člověka a v duchu Krista.
Věřím že to chápeme velmi podobně… a upřímně, kdyby věda nebyla zdeformována a pokřivena globalistickými penězi, bylo by to jiné. Celá dnešní „věda“ je zvrácená naruby, je cenzurována a ve skutečnosti nic neví… podívejte se na dokument Above Majestic, tam je velmi silné svědectví » Zmíněná „vědecká myšlenka že vesmír v podstatě Boha ani nepotřebuje…“ je produktem zvrácené dnešní „vědy“. Vzato do důsledků, dnešní „věda“ nemá ani právo používat tento název… Následujte raději s námi Kristovu gnózi »
Za druhé, pokud někdo náhodou zrovna čtete tohle (Rigden Djapo: kniha „Allatra“)… cituji: »Anastasia Novykh je umelkyňa a spisovateľka, ktorá sa nikde na verejnosti neobjavuje. Uprednostňuje skrývať svoju identitu, aby nezasahovala do vnímania pravého poznania Rigden. Treba poznamenať sériu kníh „Sensei“. Aboriginal Shambhala ”, ktorá podrobne opisuje obraz mystickej krajiny a jej vládcu.« https://sk.sodiummedia.com/4185537-the-great-horseman-rigden-djapo-lord-of-shambhala-history-and-interesting-facts
Tak prosím omluvte mou drzost 😉 a NEZTRÁCEJTE čas čtením té paní resp. pána… Jsou to jen další falešní proroci… navíc v rozporu s pravým kristovským Poznáním.
…a jsem si docela jist že jsem objektivní. Shrňme si to: Přichází to z Ruska, je to inspirováno východem a tváří se to vševědoucí… mnoho faktů JE ovšem NEDOLOŽITELNÝCH. Je to v rozporu se skutečným Kristem… Nezávisle na Alusce mi to přišlo podezřelé… ovšem mé pátrání potvrzuje analýzu z aluska.org… https://aluska.org/allatra-nove-reptilianske-hnuti-odhalilo-komu-slouzi-anastasia-novych-neexistuje-past-na-lidstvo-sklapla/
Citát Alušky: »Anastasia Novych neexistuje!! … Celá tahle blamáž dává dohromady perfektní smysl. Začne to nevinně neznámou ruskou autorkou, která je najednou strašně slavná, přestože její knihy stojí za houby. Je v nich ale nějaké speciální kodování, na které se lidé chytnou a začnou tím být posedlí. Pseudonym byl zvolen chytře, někteří lidé si totiž začali plést Anastasiu Novych s Anastasií z Tajgy (Zvonící cedry Ruska). Tím se opět využil další podprahový předobraz ,,Je to Anastasia, takže to bude gut!”, nehledě na to, že symboliku AllatRa na oficiálním webu doprovází slovanská symbolika a autoři jsou z Ruska – no všichni víme, že jakmile je někde pojem slovanství, zapomenuté vědění slovanů a dochované ruské anály, tak to lidi žerou, protože odkud odjinud než z východu tahle data máme čerpat? Tvůrci AllatRa to ví a vyloženě toho využívají. To že někdo mluví Rusky, z něj ale automaticky nedělá našeho kamaráda. – Pak se objeví Danilov, který už má v podvědomí lidí připravený předobraz vševědoucího gurua Senseie ze Šambaly. Lidé ho zbožňují a budou ochotně poslouchat všechno, co řekne. Dostanou do ruky reptiliánské učení AllatRa, které se jim představí jako převratná kniha co změní svět…« 😀
Tomášovo evangelium je nezpochybnitelně archeologicky doloženo »
Za třetí — Mareš+Hawking.
Omlouvám se, ale opět musím hrát roli gnostického bořitele iluzí. Nedělá mi to radost. Nechci říkat, že ti pánové jsou úplně mimo — ale co musím říci, že praktická použitelnost jejich tezí se limitně blíží k nule.
Hawkinga jsem již komentoval zde: http://www.ragauian.cz/velka-kosmicka-hra-finisuje-jak-je-univerzum-propojeno-s-lidskym-vedomim-elektricky-i-plazmaticky-vesmir-galakticke-supervlny-a-slunecni-mikronova-a-dukazy-17/#comment-2853
Co se týče p. Mareše, on absolutně nechápe, co znamená Kristovo „udělejte ze dvou jedno“… a nahrazuje to pustým plácáním…
Nejděsivější je, že se přitom ti pánové ještě prohlašují za mistry světa a „plácají se po ramenou“. Nebo je to spíše komické? Podívejte se na fakta a posuďte sami, použijte srdce i prostý selský rozum:
Stačí mi už jen úvod „Tomášovo evangelium. S výkladem pana Antonína Mareše“, abych padl do mdlob… Zkuste si prosím porovnat Marešovu frázi
„Je pravděpodobné, že tento název byl připojen, až když se tato sbírka začala šířit mezi křesťany, Byl zřejmě vytvořen podle Mk 1,1.“s tím co vám ragauian.cz čistě a jednoduše gnosticky=faktograficky říká o tom, kdo je to ten Tomáš »Musím jen poděkovat v žádném případě to není na nějaké omlouvání, protože se dělíte o svojí práci, mentální a duchovní sílu.
Poděkovat musím znovu já.
U dr. Hawkinse jsem pociťoval velkou snahu o vyzdvihování USA na žebříčku vědomí do dost diskutabilních úrovní, chápu že je to jeho domov ale Pravda by měla zůstat Pravdou.Jeho práce začala díky duchovním zážitkům v mládí, ale to není žádná vstupenka.Já jsem také dostal samádhí, ale po pravdě mi to vyvolalo daleko více otázek než odpovědí a o nějaké vstupence nemůže být ani řeči.
Testovácí metoda je zajímavá, v pravdě je síla, otázkou je co dalšího může sílu ovlivnit a záměrně dát klamnou odpověď.Konec konců i Sokrates věřil, že vše co člověk dělá dělá v dobrém úmyslu…výsledek je ale někdy diskutabilní.
Anastasia Novych mi připadala jako pani Joanne Rowling a pochopitelně už mě kontaktoval Velký bratr o připojení se do skupiny.Je to pokus o nějaký nový kult, snad v dobrém úmyslu.Skoro vždy to končí ale špatně.
Úvodu pana Mareše jsem si všiml až když jsem kopíroval odkaz a bylo mi jasné, že bude „mela“.Nicméně podání ragauian.cz je ucelenější i logické a nemám zde pochyb.Hledal jsem jenom výklad několika výroků, kde si nejsem úplně jist smyslem a hledám.Přeci jenom 2000 let je 2000 let o tom žádná.
Od Krista mě nedostane nikdo ničím, jeho výroky mi zní jako hrom a blesk a o pravdivosti jsem se přesvědčil nesčíslněkrát.
I Judr.Tomáš vždy říkával že Kristovo učení je velmi vysoké a myslím, že na sklonku života přijal Kristovo učení jako nejvyšší.Není to argument, ale jenom dovětek.
Děkuji Vám za Vaši práci a shovívavost.
Souhlas!
Co se týče Krista a Tomáše, máme to doloženo v několika rovinách, je to autenticky historické, rozhodně více než církevní učení a Bible…
Držme si palce na Cestě!
<3
Ďakujem za reakcie na moje komentáre, úprimne nedúfal som v toľkú pozornosť resp. ochotu zapodievať sa nimi. Nie som práve ten typ človeka, ktorý siahne po prvom čo vidí. Moja intuícia velí k opatrnosti a pri nej aj ostanem. Prajem veľa zdaru.
Stejně tak u mne osobně Pavle… 😉 Opatrnost a vlastní posuzování mne vedlo na mé Cestě, stejně jako nedůvěra k autoritám.
DŮKLADNĚ OVĚŘENÉ výsledky mého osobního pátrání zde sdílím, kdo má oči k vidění, může si usnadnit vlastní pátrání… A jsem si poctivostí osobního pátrání a ověřování natolik jist, že kohokoli vyzývám: Pokud nalezne v těchto datech chybu, ať předloží důkazy — rádi se necháme poučit a chybu napravíme — a snad každý chápe, že Poznání je něco jiného než dogmata…