Papyrus s textem Tomášova evangelia z Nag Hammadi v Egyptě. Tomášovo evangelium je autentická a nejlépe dochovaná Kristova informace, kterou máme k dispozici. Jako jediné uniklo církevní cenzuře. Důkazy o jeho pravosti najdete v našem seriálu o vzniku Nového zákona (Tajnosti církve).

Ach vy věřící křesťané! Když Kristus hovořil kdysi o tom, že máte být jako děti, rozhodně tím nemyslel to, abyste byli naivní. Kdy konečně dospějete? Pár vět pro vás k zamyšlení! Pár vět, které stejně nikdy právě vy, kteří je nejvíc potřebujete, pro svoji pýchu na vlastní dokonalost nikdy nedočtete až do konce! /1/

Vše nasvědčuje tomu, že náš Věk a naše doba nazrává pro Definitivní řešení. Vám, čtenářům ragauian.cz, jistě nemusím blíže vysvětlovat, jaká doba nazrává a o jaké Definitivní řešení se jedná. Soustřeďme se raději na to podstatné, co by nyní mělo zaznít.

Didymos Judas Thomas, brother of Jesus and apostle of India
Didymos Judas Thomas, brother of Jesus and apostle of India

Jakýmsi spouštěčem mého rozhodnutí napsat tuto sérii textů byla zdánlivá maličkost. V minulých dnech naše redakce dostala pod článkem s názvem „Vznik Nového Zákona: Tomášovo evangelium je písmo maximálně autentické a je nejblíže originální Kristově nauce! Kým byl pisatel Tomášova evangelia? Můžeme mu věřit?“ reakci od přispěvatele, který se představil jako Jirka.

Pan Jirka podle svých vlastních slov „pouze tak trochu zabloudil“ na náš web a měl potřebu se k tomu málu, co /jak sám píše/ pouze přelétl, ze své pozice křesťana vyjádřit. Učinil tak kultivovaně, s entuziasmem pravděpodobně mu vlastním. Podle svých vět je věřícím křesťanem, který již zpřetrhal vztahy s oficiální církví z důvodů jejích prokazatelných pochybení a soustřeďuje se na víru v Krista a jeho poslání na tomto světě tak, jak ho osobně on vnímá.

Zdá se, že podle těch pár napsaných řádek rozhodně nijak netrpí ve svém nitru pochybnostmi a je připraven nás podle něj marně hledající o správné cestě ke znovuzrození v duchu a roli bohočlověka jménem Ježíš Kristus na ní aspoň trochu poučit a naznačit nám, kde děláme chybu.

Po reakcích nás v redakci poté zřejmě pochopil, že házet /promiňte mi ten výraz/ perly „sviním“ našeho typu je zbytečná ztráta času a zdá se, že v polemice nemíní pokračovat a našimi argumenty se zabývat nehodlá…

Pravděpodobně jsem k tomu přispěl nejvíce i já sám zřetelně projevenou neochotou rozvíjet diskusi na téma, kterému se věnuji již tři desetiletí, s člověkem, který ač údajně osvobozen od zátěže církevních dogmat, se nás podle mého pohledu právě těmito dogmaty pokusil přesvědčit o něčem, co vybaveni všemi těmi argumenty zde na webu shromážděnými naprosto nemůžeme přijmout.

Diskuse tedy byla sice zajímavá, ale krátká a můžete se s ní, pokud máte zájem, seznámit  v originále pod oním článkem:

Vznik Nového Zákona: Tomášovo evangelium je písmo maximálně autentické a je nejblíže originální Kristově nauce! Kým byl pisatel Tomášova evangelia? Můžeme mu věřit?

Já ale využívám této příležitosti, abych pro vás /s odkazem na předmět této diskuse/ zásadním způsobem zpracoval podklady k poznání, které je skryto právě v textu tolik diskutovaného Tomášova evangelia, a k jeho přínosu pro člověka současnosti.

Přestože je mým zvykem ponechávat ty, kteří jdou mimo mnou doporučenou Kristovu „úzkou stezku“ k Bohu, jejich vlastnímu osudu a reaguji pouze na ty, kteří dozrají k poznání, že jedině práce na sobě samém je cestou k osobnímu štěstí a povznesení vlastní duše ke znovuzrození v duchu, chci pro tentokrát učinit výjimku.

A v rámci této výjimky chci oslovit opět i všechny ty, kteří uvázli na pozicích „víry“ bez důrazu na skutečné poznání a svojí stagnaci vydávají za přednost.

Jejich postoj by se dal velmi dobře vyjádřit Kristovými slovy o tom, že /cituji/ „jsou slepí ve svém srdci a nevidí, že přišli na svět prázdní a hledají zase, jak by prázdní vyšli ze světa“. A řečeno tamtéž Kristem, činí tak proto, že /cituji/ „ještě nevystřízlivěli z iluzí tohoto světa a jsou stále ještě tímto světem opilí“. A spolu s nimi chci oslovit i vás, kteří již mnohé víte, i ty ostatní, u nichž je stále případně byť jen malá šance, že /cituji/ „setřesou své víno a budou činit pokání“.

Tak totiž zní Kristův výrok v bodě 28 Tomášova evangelia nalezeného v Nag Hammádí v padesátých letech minulého století. Tedy jeden z výroků textu evangelia uschovaného po dobu dvou tisíc let v amforách v egyptské poušti a proto textu nijak nedotčeného běžnou církevní praxí upravovat tyto staré zdroje poznání po staletí při příležitosti jejich ručního opisování v klášterech. A upravovány byly zásadně za dohledu špiček církevní hierarchie — a ne k většímu pochopení Kristových slov, nýbrž právě proto, aby Kristův odkaz co nejlépe zamlžily a využily v zájmu svých mocenských ambicí.

Kristus netrpěl na kříži, nýbrž při pohledu na lidskou nevědomost

A tato konfrontace tzv. apokryfního Tomášova evangelia a v bibli dostupných tzv. „kanonických“ evangelií bude i předmětem řádek a odstavců tohoto textu. Jako jakousi ochutnávku toho všeho, čím se budeme dále zabývat, si řekněme, že výše v úryvcích citovaný text z Tomášova evangelia zní v plném znění takto:

Ježíš řekl: Stál jsem uprostřed světa a zjevil jsem se jim v těle a našel jsem všechny opilé. Nenašel jsem mezi nimi jediného žíznivého a moje duše pocítila bolest nad lidskými syny, že jsou slepí ve svém srdci a nevidí, že přišli na svět prázdní a hledají zase, jak by prázdní vyšli ze světa. Ale teď jsou opilí. Až setřesou své víno, budou činit pokání. /Tomáš 28/

A tento původní Kristův výrok z období prokazatelně před dvěma tisíci lety se po staletích cenzorského úsilí katolické církve při úpravách biblických textů objevuje již pouze v Janově evangeliu a to v podobě naprosto nekompatibilní s původním Kristovým výrokem, jak je zachycen výše.

Například v Bibli jednadvacátého století je k dispozici podle specialistů týmů kolem emeritního profesora Dr. Jamese M. Robinsona, bývalého ředitele Institutu pro antiku a křesťanství (Institute for Antiquity and Christianity, IAC) při univerzitě v kalifornském Claremontu a organizátora expedice v Nag Hammádí, již jen jediná věta odkazující na tento původní Kristův výrok, a to v Janově evangeliu ve znění:

Poslední den, velký den svátku, Ježíš stál, zvolal a řekl: Jestliže je někdo žíznivý, ať přijde ke mně a pije. /Jan 7,37/

Zbytek utek a pravý význam textu, jak ho máte před sebou v podání původního Tomášova evangelia výše, je z biblického podání Janova evangelia rozostřen a vymazán. Jistě nemusím tuto situaci nijak dále komentovat, vše je jasné.

A protože poukaz na jedinečnost a neměnnost textů bible jako slova božího /či psaného přímo Bohem/ jsou častým argumentem věřících, pokusím se tento mýtus rozbít poukazem na fakta vyplývající ze srovnání Tomášova evangelia a tzv. kanonických evangelií na straně jedné a ze srovnání samotných těchto kanonických evangelií mezi sebou v bibli na straně druhé.

Budu tak reagovat i na věty pana Jiřího z oné výše zmiňované diskuse, kdy píše v reakci na odpověď ME ve svém příspěvku /cituji/: Pokud věříš ve všemohoucího Boha, proč máš dojem, že si nepohlídal tak důležitou věc, aby v Bibli bylo, co do ní patří a co do ní nepatří, aby v ní nebylo? Má potom nějaký význam argumentovat apokryfem?“ /Dotaz, zda si přečetl naši studii o cenzuře bible ignoroval./

Postoje pana Jirky, stejně jako tisíců jemu podobných lidí věřících v to, že to byl Bůh osobně, který dohlédl na to, aby bylo v bibli psáno přesně to, co tam psáno má být, jsou tak neuvěřitelně naivní, jako když děti věří, že je nosí čáp.

Ježíš řekl: Když dva učiníte jedním, stanete se Syny člověka

Podívejme se na další dva základní Kristovy výroky z Tomášova evangelia, na nichž je postavena má praxe skutečné lásky k sobě tak, jak jste ji měli možnost již mnozí poznat a mnozí do jejich tajů alespoň nahlédnout při rekonstrukci či pokusech o rekonstrukci vaší vlastní psychiky. A porovnejme si je podobně jako v případě výše se zaznamenanými výroky tak, jak jsme s nimi seznamování po dvou tisících letech neustálého pozměňování v současné bibli.

Zde je máme:

Ježíš řekl: Když dva spolu uzavřou mír v jednom domě, pak mohou říci hoře: „Pohni se“, a ona se pohne. /Tomáš 48/

Ježíš řekl: Když dva učiníte jedním, stanete se Syny člověka. A když řeknete: „Horo, pohni se“, tak se pohne. /Tomáš 106/

Reálný význam těchto dvou výroků v mém podání je pravidelným čtenářům tohoto webu znám. Noví zájemci mohou podrobnosti o OPRAVDOVÉM poznání sebe-sama a o struktuře lidské psychiky nalézt např. zde » Jen si všimněme, že tyto  výroky v Tomášově evangeliu jsou hned dva a hovoří prakticky o tomtéž. A spolu s dalšími podpůrnými výroky na dané téma „nutnosti učinit dva jedním“, které uvedu níže, směřují k hledání na místě pro dnešního člověka naprosto neobvyklém — totiž v sobě.

Dvě cesty: Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí. Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo jí nalézá. (Mt 7:13–14)

Upozorňuje na to, že uvnitř sebe má člověk /coby duše, tedy bytost duálního jemnohmotného světa/ dvě jiné samostatné bytosti, tedy ducha /bytost ryze světa duchovního/ a ego /bytost ryze světa hrubohmotného/, které je nutno učinit jedním. Tedy že je nutno je dát do souladu /či jinak řečeno do rovnováhy, resp. do opětovné „jednoty“/ pomocí Kristovy bezpodmínečné lásky.  

A nyní se podívejme, co z těchto jasných a zřetelných výroků po dvou tisíci letech zbylo v dnešní církevní bibli. Zde dále níže máte odpovídající rádoby „citace“ Kristových slov v podání dnešních přepisovačů bible tak, jak je „vyzobal“ se svým týmem již výše vzpomínaný profesor Dr. James M. Robinson, ředitel Institutu pro antiku a křesťanství (Institutefor Antiquity and Christianity, IAC) při univerzitě v kalifornském Claremontu a organizátor expedice v Nag Hammádí.  

Pozn.: Detailněji si o panu profesorovi a o jeho týmu, jakož i o samotném nálezu textů Tomášova evangelia v Nag Hammádí můžete přečíst zde: 

Tento tým však v církevní kanonické bibli našel jen níže uvedené okleštěné fragmenty, u nichž si jistě povšimnete toho, že hlavní /a pro pochopení Kristova odkazu klíčový/ tam zaznamenaný výrok je již o něčem absolutně jiném než jeho původní předloha. Podívejme se na to spolu:

Amen, říkám vám, že kdokoli by řekl této hoře: ‚Zvedni se a vrhni se do moře,‘ a nepochyboval by v srdci, ale věřil by, že se děje to, co říká, stane se mu to. /Mk 11,23/

Říkám vám také, že pokud se dva z vás na zemi shodnou ohledně čehokoli, za co by prosili, stane se jim to od mého nebeského Otce. /Mt 18,19/

Ježíš jim odpověděl: „Amen, říkám vám, když budete mít víru a nebudete pochybovat, nejenže budete moci tohle udělat fíkovníku, ale i kdybyste řekli této hoře: ‚Zvedni se a vrhni se do moře!‘ stane se to. /Mt 21,21/

Tolik tedy k tomuto zásadnímu tématu Kristova odkazu v biblických kanonizovaných evangeliích vám mají co říci Marek a Matouš blahé paměti. Jejich parťáci Lukáš a Jan jakýkoli fragment či parafrázi tohoto původního Kristova výroku raději vynechali zcela bez náhrady.

Ti kluci pitomí v sutanách ve vedení římsko-katolické církve snad nikdy nepochopili, či záměrně nechtěli, a zřejmě stále nechtějí pochopit fakt lidské duality těla a ducha a hledají ony dva, které je třeba učinit jedním, ve vnějším světě či všude jinde než tam, kde k nalezení jsou, tedy ve světě vnitřním. A právě vy sami, kteří jste již dokázali v praxi svých životů ty dva v sobě /ducha a ego/ pod mým vedením najít a učinit jedním, jste živoucím důkazem toho, že mám pravdu.

Tolik k porovnání autenticity a kvality daného aspektu apokryfního /mimo bibli existujícího/ Tomášova evangelia a jeho obrazu v kanonických evangeliích do bible zařazených.

A dovolte mi, pane Jirko, ještě kontrolní otázku. Ne, nemějte obavy, nebude o kadenci ruského samopalu Špagin. Je o tom, proč jsou zprávy jednotlivých evangelistů na totéž téma významově tak naprosto rozdílné? Jak je možné /dovolím si parafrázovat vaši větu z diskuse/, že „pokud tedy věříte ve všemohoucího Boha, proč si On sám nepohlídal tak důležitou věc, aby evangelisté v /údajně jeho/ Bibli hovořili jedním hlasem?  

Dokážete na ni odpovědět jinak, než slepou vírou v to, že je to právě tak přece normální ?!?!

-pokračování-

4 komentáře u „Ach vy věřící křesťané! Když Kristus hovořil kdysi o tom, že máte být jako děti, rozhodně tím nemyslel to, abyste byli naivní. Kdy konečně dospějete? Pár vět pro vás k zamyšlení! Pár vět, které stejně nikdy právě vy, kteří je nejvíc potřebujete, pro svoji pýchu na vlastní dokonalost nikdy nedočtete až do konce! /1/“

  1. Z článku je cítit mnoho zášti, málo pokory a málo pochopení pro ostatní, ať už je vše pravda, nebo ne, ale z hlediska učení Bohočlověka v Rusku (co se chystá i do školních učeben pod vedením Petrova a pod ochranou Putina), to není důležité. Toto není úzká cesta, to bude chtít asi minimálně ještě jednu inkarnaci. Ale stále máte oba ještě šanci, i když ne příliš velkou. Nakonec to však zvládnete, jako každý. Tedy jen pokud začnete žít dle slov Krista, ne jen říkat jeho slova, to je totiž obrovský rozdíl.

    1. milý tobudujá, nesuď, abys nakonec nebyl souzen… počkej si na další tři části tohoto textu a zamysli se nad nimi… ale pokud možno ne hlavou, ale srdcem… a pak, budeš-li cítit potřebu, napiš… tvůj příspěvek zde je rozvážný a tváří se dokonce moudře… ale pokus se ve vlastním zájmu soudit po seznámení se s fakty, která budeš mít možnost poznat, nikoli mé inkarnační možnosti či šance to či ono zvládnout, ale koukni se, zda nevidíš třísku v oku jiného a zda nepřehlížíš břevno v oku svém… měj krásný zbytek roku… mám tě rád…

    2. Ježíš Kristus netrpěl na kříži, nýbrž při pohledu na lidskou nevědomost a „slepotu“ v srdci…

      Ježíš řekl: Stál jsem uprostřed světa a zjevil jsem se jim v těle a našel jsem všechny opilé. Nenašel jsem mezi nimi jediného žíznivého a moje duše pocítila bolest nad lidskými syny, že jsou slepí ve svém srdci a nevidí, že přišli na svět prázdní a hledají zase, jak by prázdní vyšli ze světa. Ale teď jsou opilí. Až setřesou své víno, budou činit pokání. /Tomáš 28/

      Jediné co je podstatné… to je Poznání… a Kristus ho přinesl všem, i když při tom dost trpěl… 😉

      Chtěl jsem po Vás jakékoli vysvětlení toho, jak je to dle Vás správně, ta pravá Cesta. Alespoň jeden smysluplný argument. Nedočkali jsme se ale ničeho jiného než omílání prázdných dogmatických frází z Vaší strany…

      Naše argumenty jsou ale dokonale praktické, lidsky realizovatelné a DOKONALE V SOULADU s výroky skutečného živého Ježíše, tak jak je zapsal jeho bratr Juda Tomáš »

      Stvořiteli, Zdroji a Bohu nesmírně záleží na každé duši a i já je mám rád všechny, stejně jako On. Nicméně tohle Poznání není pro každého. Prostudujte si proroctví. Prostudujte si Kristův výrok o dvou Cestách. Dejte si šanci pochopit… moc času už nemáte. Anebo si užívejte dál široké cesty. Ježíš sám o těch na široké cestě říká zhruba toto: „nechte je v klidu, již mají svou odměnu…“ Sbohem.

      UŽ NENÍ ČAS na nějaké zahnívání a stagnaci. Buď skutečně a DOOPRAVDY HLEDÁTE, nebo máte smůlu… protože svou osobní transformaci nestihnete dokončit. Máte POSLEDNÍ inkarnaci před Koncem věku, nebo Dobou soudu, jinými slovy.

      NIC UŽ NEOKECÁTE VÁŽENÝ MILÝ. JEDINĚ SKUTEČNÉ pravé Kristovo POZNÁNÍ VÁS MŮŽE POVZNÉST VEN Z KOLOTOČE A NAHORU VE VIBRACÍCH…

      Rozdíl mezi námi a falešnými proroky v církvích tohoto světa je v tom, že všem duším naléváme čistého vína. NEMÁTE ČAS!

    3. Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí. Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo jí nalézá. (Mt 7:13–14)

      PS: Milý Jirko (a všichni ostatní), o jaké zášti je řeč? Článek je čistě faktografický, to dosvědčuji jako dlouhodobě hledající křesťan… nic než fakta. A pokud kdokoli předloží faktický protiargument, rád se jím budu zabývat. Nic než Pravda je naším cílem.

Komentáře nejsou povoleny.